onsdag 12 augusti 2009

En bra mix

För att det ska bli en bra känsla hemma tycker jag det krävs en blandning av gammalt och nytt.

På en liten loppis på Fårö hittade jag den här fina och färggranna trasmattan, som nu ligger på mitt hallgolv och bidrar med lite själ till rummet. Kan inte låta bli att undra vem det är som vävt den. Någon gammal Fårökvinna kanske.


Jag hade kikat på nytillverkade trasmattor och säkert köpt en sådan om jag hittat en fin, och när jag inte gjorde det så hade jag ett tag tankar på att gå en kurs i höst och lära mig väva själv. Nu blir det ingen akut vävkurs i alla fall; men kanske någon gång i framtiden. Det lustiga var att jag tänkt mig en stilren matta i svart och vitt, och eventuellt lite grått. Och så blev det precis tvärtom - massor av härliga färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar