fredag 28 augusti 2009

Finess förökar sig

Min lilla Finess-samling förökar sig! 

                                    Rörstrand Finess, formgiven av ?

Nu har jag även några kaffefat (utan tillhörande koppar), ett par djupa tallrikar och några assietter. Har fått lära mig att Finess var en serie som Rörstrand via Lidabruk tillverkade för EPA-varuhusen. Ingen egentlig statusserie alltså, men jag gillar den precis lika mycket ändå. Jag var ju med på den tiden då EPA fanns; bara en sån sak! Men jag vet fortfarande inte vem som formgivit, tyvärr. Om du har koll på det - berätta!

1 kommentar:

  1. Hej hej. Jag fyndade själv 10 finesstallrikar för 125 kronor idag. Jag hade inte sett serien innan men tycker att den är helt bedårande. Älskar de små diamanterna.
    Jag googlade serien för att få reda på mer men det fanns ju inte så mycket fakta. Däremot snubblade jag in på din blogg och det var ju kul :)

    mvh
    Maria, Göteborg

    SvaraRadera