onsdag 12 augusti 2009

Retrotavlor på köksväggen

Pastellfärgerna i mitt kök får mig oftast på bra humör. Grunden är röd, och sedan har jag kryddat med detaljer i rosa, turkos och ljusgrönt.

När jag med ljus och lykta letade efter en rolig metalltavla till köksväggen, hittade jag den amerikanska webbshopen Retroplanet, och därifrån beställde jag dessa 50-talsinspirerade Kellogstavlor. Både färger och motiv var precis det jag sökte! Hoppas på att de bidrar till att jag också blir en Happy Hostess och Best In Kitchen.

Jag är inget stort fan av kylskåpsmagneter, men av bara farten blev det även de här roliga magneterna.

Om du ska beställa från USA, tänk på att frakt och tull inte är helt gratis. Retroplanet levererade med UPS, vilket innebar dagstid. Kan alltså vara bra att ange att leveransen ska ske till jobbet istället för hem. 

Jag har haft mina tavlor i över ett år, och de kommer säkert att få hänga kvar ett bra tag till, så för mig var det ändå värt varenda öre! Möjligtvis om originalen dök upp, så skulle jag byta ut dem. Gissar att den chansen inte är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar