tisdag 29 september 2009

Små knoppiga skålar









De här varmt röda skålarna hittade jag också i magasinet i helgen. Älskar färgen och de små knopparna! Ingen aning om vem som formgivit eller tillverkat, men det spelar ingen som helst roll i det här fallet. Jag planerar att använda dem som små godisskålar eller värmeljusstakar.

Förresten skulle jag vilja efterlysa locktjuven! Vart tar alla lock vägen? Inget lock till Marianne Westmans smörskål, inget till någon av mina Arabia Pomonaskålar... och Thermosen saknar också sin överdel. Mycket märkligt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du skrivit en kommentar i min blogg, så trevligt :-) så jag kunte hitta hit. Din blogg är ju verkligen en guldgruva för loppistips, jag känner bara till en, Hötorget på söndagar, inte drömloppisen direkt kanske :-) Den där Grummelådan är ju bara underbar, och allt fint porslin du fyndat, verkligen ett loppisproffs.

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Jag är dock en rookie inom området, men det är riktigt kul med loppisar! :-)

    SvaraRadera