måndag 10 oktober 2011

Titta in på Dusty Deco!


I helgen ramlade jag av en slump förbi Dusty Deco på Kocksgatan 23 (på söder i Stockholm). Den coola garagebutiken har tydligen funnits där sedan i maj, men jag hade inte sett den förrän nu! Det här är butiken som du ska gå till när du söker den där speciella detaljen som ska lyfta upp ett rum. Eller ett hem, kanske. Sortimentet byts, enligt uppgift, ofta ut, så att man kan bli överraskad varje gång man går dit. I helgen kunde man bland annat hitta...


... fiberglasstol från Modernica

... gamla franska plåtstolar från en utomhusbio

... fabriksvagnar att använda som bord och skinnfåtöljer som jag inte vet om de var till salu

... en järnvägsskylt med lampor, som jag tycker skulle vara ett kul inslag hemma!

... en stor kulram och en dito väggklocka.

... stjärnor som jag såg liknande på husfasader i norra USA i somras

... en orange cykel med blå detaljer och två svarta industrilampor.

... och en massa andra spännande saker! Vill man titta förbi butiken kan det vara bra att veta öppettiderna; onsdag-söndag kl 12-18.

7 kommentarer:

  1. synd att man så sällan är i huvudstaden, den affären verkade rolig!

    SvaraRadera
  2. mm, kul och annorlunda butik! man märker att ägarna har en bra (fingertopps)känsla för vilka prylar som tas in.

    SvaraRadera
  3. Oh den kanske man skulle kika in till när man ändå jobbar på Söder :) Hur var priserna tyckte du?

    //Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. ursäkta sent svar, jag hade missat din fråga! du kanske redan har hunnit kika in på Dusty Deco? :) det är inte det billigaste stället att handla på kanske, men jag tycker att när grejerna är handplockade med känsla så är det värt att betala lite mer.

      Radera
  4. Dear Maine,

    I am photo editor for German Interior- and Lifestyle magazine “Living at Home”. In our upcoming issue we will have a city portrait of Stockholm. We would like to recommend "Dusty Deco" to our readers. Therefore I would like to ask for permission to show the photo of the shop you made? We can mention in the photo credit your blog-link, if you like.

    Thank you very much
    and kind regards from Hamburg,


    Katrin Harmat
    Photo Editor/ Features Interior

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dear Katrin,

      I am glad you liked my photo and yes, you may use it in your magazine! Please do mention my blog-link next to it.

      In which issue of "Living at Home" will this be shown? It would be nice to see it and I hope I can find and purchase your magazine here in Stockholm.

      Best regards,
      Maine A

      Radera
  5. Hej, vilken tokfin bild på Dusty! :-) Jag har lånat den till min lista med Stockholmstips, länkar självklart till dig så du får fotokredd. Hoppas det är ok, hojta annars så plockar jag ner den. Jättefin blogg! :-) //Vanja www.vanjaw.com/blogg

    SvaraRadera