onsdag 27 mars 2013

Vårtassar

Arabia vas, designad av Göran Bäck

Förra helgen var jag förbi Vitis blommor vid Liljeholmskajen. Butiken ägs av en av mina gamla kollegor i it-branschen, som sadlade om, utbildade sig till florist och öppnade sin egen butik. Det tycker jag är kul, så jag handlar såklart blommor av henne lite då och då.

Den här gången jobbade hon inte själv, men av tjejen som var där fick jag tipset att inte ha något vatten i videungsvasen. Då kan de små kissarna (eller tassarna) hålla hur länge som helst. Annars blir de gula och blommar ut. Den fina Arabiavasen hittade jag på Tradera i somras.

En duk i vävplast från IKEA är också en vårnyhet hemma. Så här ljust och fräscht var mitt frukostbord i morse! Jag är ju mammaledig, och nuförtiden är lillen en "stor kille" och så snäll att jag (oftast) kan njuta av min frukost i lugn och ro.

IKEA Springkorn, designad av Maria Vinka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar